250.000 razy „TAK” dla ochrony środowiska
Przedsiębiorstwo e-commerce Onlineprinters osiągnęło kamień milowy
Z ćwiercią miliona zleceń wydrukowanych neutralnie dla klimatu drukarnia Onlineprinters osiągnęła znaczący kamień milowy: 250.000 razy klienci tego przedsiębiorstwa e-commerce świadomie zdecydowali się na wsparcie projektu kompensacji emisji CO2 powstałej podczas produkcji artykułów poligraficznych. Od wdrożenia druku neutralnego dla klimatu w roku 2013 dzięki Onlineprinters udało się skompensować 7.900 ton CO2. To odpowiada ilości dwutlenku węgla, którą samochód osobowy wyemitowałby, pokonując wszystkie drogi świata: prawie 32 miliony kilometrów.
Druk neutralny dla klimatu za pomocą jednego kliknięcia myszką
„250.000 zleceń to sensacyjna liczba, która pokazuje, że nasi klienci chcą działać w sposób odpowiedzialny, a Onlineprinters wspiera ochronę środowiska”, komentuje prezes Michael Fries. W modelu biznesowym Onlineprinters dzięki dużej ilości zleceń można produkować drukowane artykuły reklamowe, chroniąc zasoby, gdyż używane maszyny są efektywnie wykorzystywane. Nie da się jednak całkowicie uniknąć emisji CO2. Dlatego klienci podczas składania zamówienia w sklepie internetowym, płacąc mniej niż 1 procent ceny zakupu, mogą skompensować nieuniknioną ilość CO2. Przy tym mogą wybrać wedle własnego życzenia projekt ekologiczny, np. zalesianie powierzchni lasów lub rozbudowę odnawialnych źródeł energii.
Kompleksowa strategia ochrona klimatu
We współpracy z ClimatePartner dla zamówionego produktu poligraficznego generowany jest numer ID oraz kod QR, dzięki któremu także klient końcowy może zapoznać się ze szczegółami zlecenia. „Udostępniliśmy nasze rozwiązania IT prawie tysiącu drukarni w Europie. W ten sposób dzięki projektom ochrony klimatu od 2013 r. skompensowano emisję CO2 od ponad miliona zleceń. Sama tylko drukarnia Onlineprinters wyprodukowała w sumie 25% wszystkich zleceń neutralnych dla klimatu i przewodzi pod tym względem w branży”, wyjaśnia Moritz Lehmkuhl, Managing Director w ClimatePartner. Ponowne uzyskanie francuskiego certyfikatu ekologicznego Imprim’Vert („Zielony druk”) potwierdza strategię ochrony klimatu Onlineprinters na wszystkich etapach łańcucha produkcyjnego.
Patrick Piecha
Kierownik działu prasy i PR
press@onlineprinters.com
Tel.: +49 9161 6209807